فروشگاه فایل استور

کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است؟

مارس 25, 2018

انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار با گذشت زمان، هر روز برای وبسایت‌‏ها مهم‌‏تر می‏‌شود. محتوای آن‏ها بر اساس کارآمدی و امکانات هر شبکه، می‏‌تواند متفاوت باشد. اهمیت شبکه‏‌های اجتماعی و نقش آن‏ها در کسب و کار‏های امروزی، بر کسی پوشیده نیست. شبکه‏‌های اجتماعی توانسته‌‏اند مفهوم ارتباط را غنی ساخته و رابطه‌‏ای دو سویه میان کاربران را به سادگی فراهم کنند.
این ارتباط نسبت به روش‌‏های پیشین که معمولاً یک سویه و با تاخیر انجام می‌‏شد، مزیت‏‌های زیادی را در برداشت. شبکه‌‏های اجتماعی توانستند ارتباط را بر بستر وب، و روی ساده‌‏ترین گوشی‌‏های هوشمند برای کاربران فراهم کنند… بنابراین بسیار در دسترس‌‏تر از وبسایت‏‌ها بودند. این شبکه‏‌ها چون با زندگی روزمره افراد و ارتباطات شخصی آن‏ها پیوند خورده بودند، توانستند میزان بازدید بیشتر و همچنین با سرعت بالاتر، محتوا را برای کاربران ارسال کنند.

جلوه غیر رسمی‏‌تر شبکه‌‏های اجتماعی نیز به شرکت‌‏ها و کسب و کار‏ها کمک کرد تا جنبه‌‏هایی غیرحرفه‌‏ای یا غیر درآمدزا مانند، مراسم‌‏ها و جزئیات تولید یا بازخورد مشتریان را توسط شبکه‌‏های اجتماعی فراهم کنند… کاری که وبسایت‏‌ها و روابط عمومی‏‌ها نمی‌‏توانستند انجام دهند.

برای درک بهتر از کارکرد شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار و نسبت آن با کسب و کار‏های مبتنی بر وب، باید به این نکته توجه کرد که مشتریان بالقوه شما در کجا هستند تا بتوانید محتوای خود را به آن‏ها نشان دهید. بنابراین مهم است که چه اولویت‏‌هایی را برای انتخاب شبکه‏‌های اجتماعی و حضور موثر در آن‏ها در نظر بگیرید. در این مقاله از ژاکت به بررسی دو شبکه اجتماعی محبوب در ایران می‌پردازیم . 

کانال تلگرام یکی از جوان‏‌ترین شبکه‏‌های اجتماعی است که توانسته در منطقه خاورمیانه بخصوص ایران، کاربران بسیاری را به خود جلب کند. کانال تلگرام یک شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار است که توسط دو برادر با نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف برادر کوچک نیکلای دورف است و یک سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است. تلگرام توسط یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روس، پاول دورف اداره می‌شود.

تلگرام در واقع سبکی میان یک پیام‌‏رسان و شبکه‌ اجتماعی را در پیش گرفته است، و این ترکیب توانسته بسیاری از نیاز‏های کاربران را برطرف کند. کاربران تلگرام می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئو و اسناد خود را به صورت رمزنگاری ‌شده تبادل کنند. تلگرام به صورت رسمی برای اندروید و iOS در دسترس است. همچنین برای سیستم عامل‏‌های غیر رسمی نسخه وب از رابط نرم‌افزار تلگرام استفاده می‌کنند. کاربران این نرم‌افزار، امکان تبادل پیام، عکس، ویدئو و فایل تا حجم ۱٬۵ گیگابایت را دارند.

کاربران تلگرام در ایران تا ۴۰ میلیون نفر پیش‌بینی می‌‏شوند، که حاکی از عدد بسیار بزرگ حضور مخاطبان در این نرم‏‌افزار است. کانال‌‏ها در تلگرام مهم‏‌ترین بخش برای معرفی کسب و کار‏ها و رویداد‏های آنها است. کاربران می‏‌توانند با عضویت در کانال مربوط به یک کسب و کار، از جزئیات و فعالیت‏‌های آن آگاه شوند. به اشتراک‌گذاری آسان و همچنین نمایش تعداد بازدید کنندگان هر پیام در کانال‏‌ها، از مزیت‏‌های تلگرام به شمار می‌رود.
مزیت دیگر تلگرام امکان ایجاد ربات است. ربات‏‌های تلگرام می‌توانند از ساده تا پیچیده مانند یک منشی یا کارمند برای کاربران فعالیت کنند. فرض کنید که یک سایت فروشگاهی بخواهد محصولات خود را در تلگرام معرفی کند… جدای از اینکه کانال، می‌‏تواند یک ارتباط یک سویه برای معرفی محصولات فروشگاه و نهایتاً رای‌گیری فراهم کند؛ اگر بتواند یک ربات را نیز به خدمت بگیرد، خدمات ربات می‌تواند مانند یک وبسایت برای کسب و کار عمل کند. در ربات امکان معرفی محصول و حتی خرید و پرداخت برای کالا وجود دارد.