فروشگاه فایل استور

۱۰ نکته مفید برای حفظ و نگهداری وردپرس

مارس 25, 2018

وردپرس خارج از هر بحثی، یک سیستم مدیریت محتوای بسیار عالی است، که می‌تواند یک صفحه وب را در کمتر از نیم ثانیه بارگذاری کند! با همه این تفاسیر اگر از وبسایت خود مراقبت نکنید، سرعت بارگذاری آن به ‌مرور زمان کاهش می‌یابد. این اتفاق نهایتاً ممکن است باعث بروز مشکلات ناخواسته شده، و توسط هکرها مورد سواستفاده قرار بگیرد. پس باید توجه ویژه‌ای به مبحث حفظ و نگهداری وردپرس داشت.

حفظ و نگهداری وردپرس

مانند هر کسب و کاری که به مراقبت نیاز دارد، وبسایت‌های وردپرسی نیز باید در طول زمان حفظ و نگهداری شوند. بنابراین بسیار ضروری است که با موارد تعمیر و نگهداری وردپرس آشنا باشید و از آن‌ها استفاده کنید، تا وبسایت پایداری داشته باشید. در ادامه به ۱۰ نکته کاربردی جهت بقای وبسایت شما اشاره خواهیم کرد.

۱- پشتیبان گیری

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای حفظ و نگهداری وردپرس انجام دهید، پشتیبان گیری منظم است. همیشه توجه داشته باشید که اگر سایت شما به خطر بیافتد، نسخه پشتیبان می‌تواند تنها راه چاره برای احیای وبسایت باشد. توجه ویژه به تهیه نسخه پشتیبان از وبسایت، یکی از موارد بسیار ضروری برای بقای آن است.

۲- بروزرسانی‌های وردپرس

دلیل کند بودن بسیاری از وبسایت‌های وردپرسی این است که از قالب‌های سنگین و یا افزونه‌های متعدد استفاده می‌کنند. هر قالب و افزونه بلااستفاده را باید به‌ طور کامل حذف کرد و افزونه‌ها و قالب‌های موجود و قابل‌استفاده نیز باید همیشه بروز باشند… چون این بروزرسانی‌ها علاوه بر جلوگیری از خطرات احتمالی، موجب بهبود بخشیدن به قابلیت‌ها خواهند شد، که در نتیجه عملکرد وبسایت شما را بهبود می‌بخشد.

گاهی اوقات این بروزرسانی‌ها می‌توانند باعث بروز ناسازگاری شوند! بنابراین می‌توانید قبل از انجام هر تغییری، آن را روی نسخه آزمایشی وبسایت خود (نسخه لوکال هاست) آزمایش و بررسی کنید.

۳- قالب و افزونه‌های منسوخ شده

گاهی اوقات بروزرسانی‌های افزونه‌ها توسط توسعه‌ دهندگان به تعویق می‌افتد و پس از مدتی، دیگر هیچ نسخه بروزرسانی برای آن مورد منتشر نمی‌شود. در این موارد اصطلاحاً افزونه و یا قالب منقضی خواهد شد… بنابراین بخشی از ارزش یک قالب و افزونه زمان آخرین بروزرسانی آن است که اغلب در کنار جزئیات افزونه قابل ‌مشاهده است.

بنابراین همیشه بروزرسانی‌های مربوط به قالب یا افزونه را بررسی کنید. اگر مدت یک سال یا بیشتر از آخرین بروزرسانی‌ها می‌گذرد، بهتر است که آن مورد را با افزونه یا قالب بهتری جایگزین کنید.

۴- اسکن امنیتی

اگر حین اسکن متوجه مورد غیر معمول شوید، ممکن است یک مشکل فنی نباشد… هکرها از منابع شما برای اجرای اسکریپت‌های خود استفاده می‌کنند، که می‌تواند عملکرد وبسایت شمارا تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین بسیار مهم است که در بازه‌های زمانی منظم، وبسایت خود را چکاب کنید.

۵- بهینه‌سازی پایگاه داده

اصلاحیه‌های وردپرس بسیار عالی هستند… به‌ طوری ‌که یک نسخه از محتویات سایت شما را ذخیره می‏کند، تا اگر در طی مراحل کار با مشکلی مواجه شدید، بتوانید تغییرات را بازگردانی کنید. اما این اصلاحات و سایر اطلاعات، مانند نظرات اسپم، از فضای پایگاه داده شما استفاده می‌کنند، که هر بار موقع بازدید از صفحه به‌ طور کامل بارگذاری می‌شوند. بنابراین پاک کردن اطلاعات غیر ضروری مانند چنین اطلاعاتی می‌تواند راهی بسیار عالی برای بهبود عملکرد وبسایت شما باشد.